Trainingsstudionl

Sinds 2015 heeft praktijk Voedingconditie een uiterst goede samenwerking met Leon Stevense PT (Personal Training). Trots zijn wij dan ook te zien dat onze partner per 1 september 2020 uitbreidt samen met Niels Kerkhoff Personal Training tot een gezamenlijk product: TrainingsstudioNL. Leon en Niels: heel veel succes en proost op een mooie samenwerking!

Check hier alvast de Facebookpagina of Instagrampagina voor leuke updates, filmpjes, sneakpeaks en meer!

Kwark met mango en kokos

Een frisse en gezonde start van de dag? Probeer deze combi eens!

Ingrediënten:
– 250 gram magere kwark (of yoghurt, skyr of Griekse yoghurt 0%)
– 2 eetlepels lijnzaad
– 100-125 gram mango
– 1 eetlepel kokosrasp

De ingrediënten in een bakje en klaar!

Zoete aardappellasagne

Heb je een keer net wat meer tijd om te koken? Ga dan eens voor deze lasagne!

Lasagne zonder pasta? Dat kan zeker! Kijk hieronder voor het recept.

Ingrediënten voor ongeveer 2 personen:
– 1 grote zoete aardappel (of 2 kleinere)
– 1 courgette
– 2 bosui
– 125 gram (1/2 bakje) champignons
– 125 gram (1/2 bakje) cherrytomaatjes
– 1/2 eetlepel olijfolie
– 200 gram (1/2 pakje) gezeefde tomaat
– 2 eetlepels kruiden (bijv. Italiaanse kruiden, oregano, dille)
– 100 gram rauwe ham
– 100 gram cottage cheese
– 50 gram geraspte 30+ kaas

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 200 graden. Schil de zoete aardappel en snijd in lange dunne plakken (ong. 0,5 cm dik). Doe de plakken zoete aardappel in een pannetje met water en breng aan de kook. Laat ongeveer 3 minuten zachtjes doorkoken. Haal na 3 minuten van het vuur en laat uitlekken. Was intussen de groenten. Snijd de uiteindes van de courgette eraf. Schaaf de courgette met een kaasschaaf (of snijd) in lange dunne plakken. Snijd de bosui, champignons en cherrytomaatjes. Bak de bosui en champignons even kort in een klein scheutje olijfolie, ongeveer 2-3 minuten. Haal de pan van het vuur en voeg ook de cherrytomaatjes toe. Doe de gezeefde tomaat in een bakje en meng dit met de kruiden.

Nu ben je klaar om de lasagne op te bouwen. Pak een middelgrote ovenschaal en start met wat plakken zoete aardappel. Leg hierover wat courgetteplakken. Voeg vervolgens een deel van de groente (mix van champignons, bosui, tomaat) toe. Leg hierop wat rauwe ham. Herhaal vervolgens de voorgaande stappen totdat de ingrediënten op zijn, maar let op: eindig met een klein laagje tomatensaus. Verdeel de cottage cheese hier overheen en als laatste de kaas. Zet de ovenschaal in het midden van de oven en bak de zoete aardappellasagne af in ongeveer 15-20 minuten. Eet smakelijk!

Bananenbrood met blauwe bessen

Vandaag zullen we je laten zien hoe je heel eenvoudig een gezond tussendoortje kan maken!

Heb je wat (over)rijpe bananen liggen en vind je dat niet meer zo lekker om op te eten? Zonde om weg te gooien natuurlijk. Rijpe bananen zijn ideaal voor het maken van bananenbrood (of bijv. bananenpannenkoekjes).

Ben je niet zo heel handig in de keuken? Dat scheelt! Dit bananenbrood is super makkelijk te maken. Hieronder lees je het volledige recept! 🍌

Ingrediënten voor 1 bananenbrood:
– 130 gram havermeel/havermout of volkorenmeel
– 3 bananen (rijpe)
– 3 eieren
– 150 gram blauwe bessen (mag ook uit de diepvries zijn)
– 1/2 mango (mag ook uit de diepvries zijn)

Benodigdheden:
– Keukenmachine (niet noodzakelijk, gebruik dan bij voorkeur meel)
– Bakblik/cakeblik
– Bakpapier

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Maal de havermout fijn (indien je geen meel hebt). Voeg vervolgens de bananen en eieren toe. Maal (of prak) tot een glad beslag. Doe het beslag in een kom en voeg de blauwe bessen en mango toe (indien uit de vriezer hoeft dit niet (volledig) te zijn ontdooid). Roer het goed door zodat het fruit goed is verdeeld door het beslag. Leg een vel bakpapier in het bakblik en giet het beslag er vervolgens in. Zet voor ongeveer 45-50 minuten in de oven. Test met een prikkertje of het bananenbrood gaar is, als het prikkertje schoon blijft is het brood gaar.

Variatietip:
Alleen blauwe bessen of alleen mango is ook een optie. Je kan ook ander fruit naar wens kiezen, i.p.v. blauwe bessen en/of mango. Bijvoorbeeld appel is ook erg lekker door het bananenbrood.

Bewaartip:
Uit het bananenbrood snijd je ongeveer 12-13 plakken. Bewaar het in een afgesloten bak. Invriezen? Laat het brood eerst volledig afkoelen en vries per plakje/portie in.

Serveertip:
Plakje bananenbrood als tussendoortjes niet voldoende? Eet het met wat kwark of yoghurt!
Is het niet zoet genoeg? Dan kan je kiezen om er iets honing overheen te doen (maakt het natuurlijk wel weer net iets ongezonder ;))

Salade met zalm en sperziebonen

In de zomer is het heerlijk om frisse, lichte gerechten te eten. Vandaag hebben we een heerlijke salade voor jullie!

Een salade kan je als lunch eten, maar kan je ook zeker klaarmaken voor het avondeten. Een goede manier om voldoende groente binnen te krijgen!

Ingrediënten per persoon:
– 75 gram sperziebonen
– 50 gram komkommer
– 1/2 tomaat
– 1/4 rode ui
– 1/4 avocado
– 75 gram gerookte zalm
– 25 gram gemengde sla

Tip de sperziebonen en snijd ze door de helft. Was de sperziebonen en doe ze in een pan met een laagje water. Breng aan de kook en kook ze in ongeveer 10 minuten (beet)gaar. Was de komkommer en tomaat en snijd deze in stukjes. Snijd ook de ui, avocado en zalm. Pak een grote kom/schaal en doe daar alle ingrediënten in. Giet de boontjes af en voeg ook toe. Voeg naar wens wat kruiden en specerijen toe om de salade verder op smaak te brengen (bijv. dille, peterselie, peper).

Wraps met groente en kip

In een mum van tijd een gezonde maaltijd op tafel? Dit gerecht is voor de liefhebber van snelle en gezonde maaltijden. Veel verse groenten in huis of restjes die op moeten? Ook daar is dit recept ideaal voor gezien je wraps met veel diverse groenten naar keuze kan beleggen!

Wat is er voor dit recept gebruikt? Je leest het hieronder!

Ingrediënten per persoon:
– 1 kipfilet
– 1/2 eetlepel olijfolie
– 1/2 courgette
– 1/2 rode paprika
– 1 bosui
– 1 tomaat
– 75 gram mais
– 1 kleine volkoren wrap
– 1 eetlepel chilisaus (optioneel)

Bereidingswijze:
Snijd de kipfilet in blokjes en bak ze in een beetje olijfolie. Was en snijd intussen de groenten. Haal de kip wanneer deze gaar is uit de pan. Doe vervolgens de courgette, paprika en bosui in de pan en bak dit 3-4 minuten. Voeg daarna de tomaat, mais en ook de kipfilet toe. Roer goed door en bak nog 1-2 minuten. Leg de wrap op je bord en serveer met de groenten en kip. Voeg naar wens eventueel kruiden en specerijen toe. Serveer met chilisaus.